„Versli mama” vėl turi siurprizą – šįkart pirmą kartą jos svečiuose seserys dvynės, pradėjusios verslą kartu, kuriam įkvėpė vienos iš sesučių į pasaulį besibeldžiantis stebuklėlis. Oksana Kozlova ir Anželika Rudnikova šia proga atvėrė elektroninės parduotuvės elady.lt duris, kur rūpinasi būsimomis mamytėmis. Apie viską mums pasakoja Anželika!
– Kuo išsiskiria jūsų elektroninės parduotuvės drabužių pasiūla?
– Mūsų el. parduotuvėje prekiaujama drabužiais būsimoms ir maitinančioms mamytėms. Didžiulį dėmesį skiriame aprangos patogumui, funkcialumui bei grožiui. Svarbu, kad nėščia moteris jaustųsi ne tik itin patogiai, bet ir jaunatviškai. Maitinančioms mamytėms siūlome specialią aprangą pritaikytą patogiam žindymui. Gražios suknelės ir palaidinukės skirtos nepastebimai pamaitinti mažylį.
– Kaip kilo mintis ir kodėl būtent pildyti šią nišą?
– Verslo planai galvoje sukdavosi pastoviai. Kai sesutė pranešė, kad yra nėščia pradėjome domėtis, skaityti, diskutuoti su draugėmis apie nėštumą, būsimą vaikelį. Ieškojome variant7 kaip gražiai galima apsirengti būsimai mamytei. Tokių nepakartojamų laikotarpių norėtųsi atrodyti gražiai pačiai sau, mylimam vyrui, bei visam pasauliui. Deja, drabužių būsimoms mamytėms atitinkančių visus reikalavimus, tai yra už protingą kainą, patogumą, grožį – neradome. Nusprendėme, kad rinkoje trūksta stilingų drabužių nėštumo laikotarpiui už prieinamą kainą. Su sesė labai nuliūdome, kai ieškojome ilgų džinsų nėštukei. Modeliai buvo nepatrauklūs, nemadingi, atrodė lyg nėščia moteris nenori atrodyti jaunatviškai.
– Papasakokite, kaip vyko kuriamieji darbai – ar reikėjo kurti įmonę, kaip radote programuotojus ir kaip tarėtės su gamintojais?
– Kai tik apsisprendėme imtis verslo, dienų dienas ieškojome tiekėjų. Uždavinys buvo ne iš lengvųjų, daug laiko sugaišome, kol galiausiai išsirinkome mums tinkančią firmą. Reikėjo porą kartų važiuoti į užsienį, atsivežti prekių, susipažinti su tiekėjais. Mūsų laimei, mus palaikė artimi mums žmonės ir kaip įmanydami padėdavo mums žengti pirmus žingsnius, padrąsindavo, kai buvo sunku. Daug domėjomės kokią įmonės veiklos formą pasirinkti naujam verslui. Vis dėl to mums pasirodė priimtiniausia Mažoji Bendrija. Mes su sese baigėme Tarptautinę ekonomiką (VU), sesė iki šiol dirba buhaltere. Dėl šitos priežasties visi organizaciniai dalykai, finansų apskaitos klausimai, dokumentacijos paruošimas mums nebuvo naujiena, net įdomu buvo viską iki galo išsiaiškinti, padaryti taip, kaip reikia.
Nauja patirtis buvo kurti el. parduotuvę. Pusę darbo padarė mūsų draugas, išmanantis IT. Mums tik reikėjo įkelti tinklapio turinį, piešinukus, nuotraukas bei pilnus prekių aprašymus. Tai buvo pats sunkiausias ir kruopščiausias darbas. Niekada iki šiol nebuvome prisidėjusios prie puslapio kūrimo. Mes su sese pasiėmėme apie mėnesį atostogų ir neišlįsdamos iš kompiuterių padarėme viską savarankiškai. Dar nepaminėjau prekių pirkimo, rūšiavimo, fotosesijos, kurioje pačios reklamavome savo drabužius. Kodėl pačios? Nes tik taip mes turim viziją, kaip drabužis turi atrodyti nuotraukoje, kokioje pozoje geriausiai parodyti jo privalumus.
Pats smagiausias dalykas fotosesijoje buvo, kai mes, įlindusios į drabužius, nenorėjome jų nusiimti, nes su jais buvo taip patogu.
Iškart buvo nuspręsta, kad kiekvienos suknelės nuotraukų turi būti ne viena ir ne dvi, o kuo daugiau, kad rūbas matytųsi iš visų pusių ir nekiltų papildomų klausimų: -O kaip atrodo iš nugaros? –Koks medžiagos raštas? Ir pan. Mūsų manymu, produkcijos nuotraukos tiesiog privalo būti gražios ir kokybiškos.
Po fotosesijos – nuotraukų redagavimas, logotipo kūrimas, reklaminių banerių piešimas. Tai – buvo mano sesutės kūrybinis darbas. Pagaliau po viso mėnesio pasiruošimo darbų tinklapis buvo paleistas. Atrodo, kad nuo laimės su sese švytėjome, kaip saulutės.
Kiek reikėjo investicijų šiam verslui ir kas jas skyrė?
Didžiausią investicijų dalį suvalgė drabužių pirkimas. Atvirai kalbant, nepasiruošėm taip gerai su finansais, viskas įvyko gan spontaniškai, bet nusprendėme nelaukt, o rizikuoti ir pradėti su turimais ištekliais. Pirmai savo kolekcijai mes pirkome kiekvieno modelio po porą dydžių, kad išsiaiškintume kokie mūsų rinkoje einamiausi produktai. Finansus verslui skyrėme mes su sese kartu, kiek turėjome sutaupytų lėšų. Kad būtų lengva dalinti pelną įdėjome po vienodą sumą į įmonės sąskaitą.
Kur reklamavotės ir kaip?
Reklama – labai svarbus dalykas. Be reklamos niekas apie tave nežinos. Nuo pat el. parduotuvės ikūrimo, sukūrėme ir facebook paskyrą, ten skelbiame naujienas, dienos akcijas, konkursus, kur galima laimėti mūsų prekių. Taip pat bandome platinti informaciją apie parduotuvę per skelbimų svetaines, forumus, žurnalus. Pačioje pradžioje nešiojome su sese lankstinukus ir klijavome skelbimus. Negaliu pasakyti kuri iš reklamų buvo efektingiausia, nes būsimos mamytės susirasdavo mus iš įvairių šaltinių.
Beje, paskutiniu metu pajutome, kad reklama „iš lūpų į lūpas“ pradėjo veikti. Vis dažniau atsiranda klienčių, kurioms mus rekomendavo draugės.
Kiek laiko padirbus supratote, jog visgi reikia ir keisti veiklos profilį ir pardavinėti merino vilnos drabužėlius?
Kai sese jau pradėjo domėtis vaikiškais drabužiais, o būtent iš merinų vilnos sau, pasirodė, kad pas mus jie labai brangūs. Pradėjome žiūrėti kaip yra užsienyje, kokios kainos ir kaip juos įsigyti. Taip ir atsirado mintis pabandyti dar kažką naujo. Tai nereiškia, kad mes atsisakysime rengti nėštukes. Užėjusi į mūsų tinklalapį būsima mamytė ras drabužėlių sau ir būsimam vaikeliui. Yra dar vienas planas, kuris tuoj taps realybe – pradėsime pardavinėti pledukus, antklodes, vaikiškus vokelius pagamintus iš 100% vilnos. Ieškodami merinos vilnos drabužėlių vaikučiams atradome natūralios vilnos gaminių tiekėją. Ant nosies žiema ir, manau, ką tik gimusiam kūdikėliui tokie dalykai pravers.
Šią parduotuvę „valdo” dvi sesės dvynės – kuri už ką atsakinga ir kaip sekasi ieškoti kompromisų?
Mes su sese gyvename draugiškai, neįsivaizduoju geresnės partnerės negu sesė. Pasiskirstymas darbais vyksta natūraliai. Oksana labiau gilinasi į įmonės buhalteriją, reklaminių nuotraukų kūrimą, prekių išsiuntimą, klienčių konsultavimą ir priėmimą. Aš atsakinga už marketingą, įmonės populiarinimą, užsakymų vykdyma, naujovių degimą. Bet jeigu viena iš mūsų negali – atostogauja, serga ir tt, nebėda, nes visada yra partnerė – kuri padės, susitvarkyti ir nereikia rūpintis ar ji sugebės viena viską padaryt, ar teisingai padarys. Visas valdymas vyksta be konfliktų – jeigu reikia nuspręsti, gražiai pasitariame ir priimame vieną bendrą sprendimą.
– Kada Oksanos gimdymo terminas, laukiatės berniuko ar mergaitės, kaip ruošiatės?
Mažylis į šį pasaulį turi ateiti vasario pradžioje. Ruošiasi ir labai jo laukia visa šeima. Man labai pasisekė, kad šeimoje vyrauja meilė, palaikymas. Galbūt todėl, nėštumas ir domėjimas juo pastūmė veikti, suteikė energijos, entuziazmo ir atnešė naujų idėjų verslui.
Kokie verslo plėtros planai?
Planai didžiuliai, norėtųsi savo parduotuvės, bet tokiam dalykui reikia daug investicijų, kol kas ir dirbame, kad verslas įsisuktų, kad mes taptume žinomi, kad žmonės mus atpažintų, t.y. mūsų prekes, prekės ženklą. Neseniai turėjome tokį atvejį: viena panelė antrą kartą užsisakė to pačio modelio džinsus, vien dėl tos priežasties, kad jai patiko kokybė ir džinsų modeliukas. Tai parodo, kad žmonės sugrįžta pas mus, neieško kitų pardavėjų. Labai džiugu – to mes ir siekiame.
Ar galima teigti, jog būsima motinystė pastūmėjo imtis šio verslo?
Pagrindinis dalykas, ir yra tai, kad ieškojime gimsta naujos idėjos. Galbūt jeigu sesė nebūtų nėščia, nesusidomėtume ką šiais laikais nešioja nėštukės, kokios mados, tendencijos, jei negalvotume kaip aprengti ką tik gimusį vaikelį žiemą, kad jis mažiukas nesušaltų – tikrai nežiūrėtume kokios naujos šiltų drabužėlių tendencijos vaikučiams.
Taigi, būsimosios ir esamos mamytės – apsilankykite dviejų sesučių parduotuvėje www.elady.lt arba facebook paskyroje www.facebook.com/elady.lt
ŠALTINIS: http://www.mamyciuklubas.lt/moteru-klubas/versli-mama-seserys-dvynes-ir-ju-kartu-kuriamas-verslas-27891/